FAQ znaki zapytania
Na stronie głównej oraz w zakładkach poszczególnych usług staraliśmy się możliwie precyzyjnie opisać zarówno nasze usługi jak i nas samych. Jeżeli w dalszym ciągu masz pytania, które pozostają bez odpowiedzi to możliwe, że poniżej znajdziesz interesujące Cię treści. Po kliknięciu pytania otrzymasz naszą odpowiedź...

OGÓLNE

  • W jakich miastach świadczymy oferowane usługi?

Aktualnie usługa zarządzania najmem, pomocy w zakupie oraz sprzedaży jest dostępna na terenie Warszawy, Krakowa, Łodzi, Wrocławia, Poznania oraz miejscowości satelickich. W przypadku pytań i wątpliwości zachęcamy do kontaktu.

  • Kim jesteśmy i jak duże jest nasze doświadczenie na rynku nieruchomości?

Jesteśmy młodą firmą stworzoną przez osoby mające wieloletnie doświadczenie w:

  • kompleksowej obsłudze najmu

  • prowadzeniu zakupu oraz sprzedaży nieruchomości

  • zarządzaniu nieruchomościami wielolokalowymi

  • zarządzaniu zasobami ludzkimi

  • handlu

Wspomniane doświadczenia pozwalają nam sprawnie organizować pracę oraz tworzyć przemyślane procedury działania. Opiekunami naszych mieszkań są młode, dynamiczne i co najważniejsze świetnie przeszkolone osoby. Współpraca z młodymi osobami jest dla nas szczególnie ważna, ponieważ klienci rynku najmu również są młodymi osobami. Nie chcemy tworzyć sztucznych barier i ponad wszystko cenimy zaangażowanie, pomysłowość oraz elastyczność naszego zespołu. Prywatnie również jesteśmy inwestorami dlatego doskonale rozumiemy potrzeby naszych klientów.

ZARZĄDZANIE NAJMEM

  • Czym różni się nasza usługa zarządzania najmem od tradycyjnego pośrednictwa?

Podstawową różnicą pomiędzy tradycyjnym pośrednictwem, a usługą zarządzania najmem w naszym wykonaniu jest zdecydowanie rozbudowana nasza lista obowiązków. Tradycyjna usługa pośrednictwa przy wynajmie polega na znalezieniu najemcy do mieszkania. Nasza usługa zawiera przygotowanie dokumentacji stanu mieszkania, przygotowania oferty (opis oraz profesjonalne zdjęcia), reklamę, podpisanie umowy najmu, realizację prezentacji, weryfikację wiarygodności finansowej potencjalnych lokatorów, wydanie lokalu na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego,  komunikację z lokatorami w trakcie najmu, kontrolowanie terminowości wpłat, pobieranie wpłat od najemcy, kontrolowanie stanu lokalu, odbiór mieszkania od najemcy na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego, archiwizację dokumentacji, gospodarowanie kluczami, czynności miękkiej windykacji, pomoc przy rozliczeniu podatkowym. Pragniemy zaznaczyć, że dla klientów korzystających z usługi zarządzania najmem bezpłatnie świadczymy usługę konsultacji przy konstruowaniu portfela mieszkań pod wynajem oraz wydajemy pisemne opinie na temat przedstawionych przez klientów nieruchomości. Nasi klienci mają również dostęp do usług uzupełniających w niezwykle atrakcyjnych cenach. Zasięg naszych usług jest niezwykle rozbudowany i można śmiało stwierdzić, że nie ma czynności w obrębie zarządzania najmem, której nie moglibyśmy wykonać dla naszych klientów. Powierzonymi nieruchomościami opiekujemy się 365 dni w roku.

  • Dla jakich nieruchomości świadczymy usługę zarządzania najmem?

Prowadzimy zarządzanie najmem mieszkań, domów oraz lokali komercyjnych. Pod naszą opieką znajdują się bardzo zróżnicowane nieruchomości. Małe, duże, z rynku popularnego oraz z rynku nieruchomości premium.

  • Czy każde mieszkanie nadaje się do wynajmu?

Na rynku najemcy mają do wyboru, ogromną ilość mieszkań, przez co tracą oferty te, które nie są atrakcyjne w obecnych czasach. Nie oznacza to, że mieszkanie nieatrakcyjne jest skazane na porażkę i nie znajdzie najemcy. Na rynku są klienci zarówno na mieszkania mocno wyeksploatowane, jak i mieszkania z rynku popularnego oraz rynku premium. Nie doradzamy natomiast przekazywania do wynajmu mieszkań nieumeblowanych. Klient, decydując się na umeblowanie nieruchomości, nawet w sposób w pełni budżetowy doceni tę decyzję bardzo szybko. Warto także pamiętać o bezpieczeństwie przyszłych lokatorów. Przekazywane do wynajmu mieszkanie powinno być wyposażone w sprawne instalacje oraz sprzęty. Lokatorzy bardzo często są młodymi osobami i mogą nie zdawać sobie sprawy z istniejących zagrożeń. Zawsze przed odbiorem mieszkania od właściciela oceniamy nieruchomość i przekazujemy nasze uwagi. Zależy nam na maksymalnym zwiększeniu zysku z wynajmu i możliwym skróceniu okresu pustostanu. Jeżeli dostrzegamy możliwość wprowadzenia drobnych, niedrogich modernizacji z chęcią informujemy o tym właściciela.

  • Jak mieszkaniami reaguje na powstałe w nieruchomości awarie?

Wszystkie realizowane przez nas działania w ramach zarządzania najmem wykonujemy na podstawie dotyczących tego zagadnienia aktów prawnych, które dość szczegółowo określają obowiązki wynajmującego oraz najemcy. Naszym klientem jest tylko właściciel nieruchomości i to jego interes jest dla nas najważniejszy. Niedopuszczalną sytuacją byłoby dla nas realizowanie napraw na koszt właściciela. Oczywiście zdarzają się sytuacje, kiedy obowiązek ten wynika z prawa, co jest na szczęście dla inwestorów rzadkością. Nasza rola z reguły sprowadza się do dopilnowania wykonania wszelkich niezbędnych czynności przez lokatorów.

  • Jak często weryfikujemy stan mieszkania w czasie trwania umowy najmu?

Częstotliwość naszych interwencji zależy od konkretnej sytuacji. Dobra weryfikacja lokatorów pozwala nam w znacznym stopniu unikać problemów. Mamy zaufanie do osób, z którymi rozpoczynamy współpracę na podstawie umowy najmu, ale nic nie stoi na przeszkodzie do weryfikowania stanu mieszkania nawet co kwartał lub częściej. Dużo zależy od preferencji naszego klienta i jego wcześniejszych doświadczeń. Klientów bardzo często dziwi nasze zaufanie do wybranych przez nas najemców, ale wynika to z doświadczenia. W czasie naszej aktywności na rynku obsłużyliśmy kilkaset najmów. To potężny bagaż doświadczeń. Nasze procedury są dopracowane, a typowe problemy występują dużo rzadziej niż u właścicieli samodzielnie zarządzających najmem.

  • Mieszkam za granicą. Czy muszę przyjechać do kraju w celu przekazania mieszkania?

Nie ma takiej potrzeby. Nasi klienci z reguły przekazują klucze za pośrednictwem rodziny lub przesyłają je wraz z podpisaną umową na nasz adres korespondencyjny. Przy zawieraniu umowy na odległość musimy zdalnie uzyskać od właściciela kilka kluczowych informacji, które normalnie byłyby przekazane w czasie spotkania. Zawarcie umowy drogą korespondencyjną jest szczególnie przydatna, gdy nie planujecie Państwo wizyty w kraju, a nieruchomość stoi pusta i generuje straty. W takiej sytuacji warto przekazać nieruchomość jak najszybciej, żebyśmy mogli uruchomić jej potencjał.

  • Jakie dokumenty są niezbędne do podpisania umowy o zarządzanie najmem?

Podstawowym dokumentem niezbędnym do zawarcia umowy jest dowód osobisty, skan aktu notarialnego potwierdzającego nabycie praw do nieruchomości lub pełnomocnictwo właściciela do zawarcia z nami umowy. Pomocne będzie także naliczenie opłat od Zarządcy/ Spółdzielni Mieszkaniowej oraz przynajmniej ostatnie rachunki za prąd, gaz lub hasła umożliwiające pobranie danych z elektronicznych biur obsługi klienta dostawców mediów.

  • Czy w mieszkaniu powinna być zawarta umowa na dostawę internetu oraz telewizji?

Nigdy nie doradzamy klientom zawierania umów na internet oraz telewizję. Zbyt często zdarzają się lokatorzy z przenośnym internetem lub wyraźną niechęcią do oglądania telewizji. Wyższe opłaty stałe nigdy nie są zachętą, a komfort docenią nieliczni. Atut zawartej w imieniu właściciela umowy na dostawę internetu w mieszkaniu doceniają z reguły jedynie lokatorzy mieszkań wynajmowanych na pokoje. W każdym innym przypadku stanowczo odradzamy.

  • W jaki sposób jest ustalana cena najmu mieszkania?

W zależności od preferencji klienta wyjściową cenę najmu mieszkania określa właściciel lub my. Zawsze staramy się pomóc, a znajomość rynku najmu – jego dynamiki i specyfiki pozwala nam odpowiednio reagować i podejmować trafne decyzje. Regułą jest uzyskiwanie wyższych cen najmu, od wynajmujących samodzielnie zajmujących się swoimi nieruchomościami co jest spowodowane profesjonalnymi zdjęciami, trafnym opisem, szerokim marketingiem oraz dyspozycyjnością. Niezwykle ważne jest przygotowanie strategii wynajmu w taki sposób, żeby uzyskać możliwie jak najwyższą cenę najmu w połączeniu z możliwie krótkim przestojem pomiędzy najmami. Naszym celem jest uzyskanie jak najwyższego zysku właściciela w skali roku. Znamy specyfikę rynków, na których działamy. Zarządzamy najmem w sposób dopracowany. Zwiększamy zysk wynajmującego, nie tylko podnosząc cenę najmu, ale również skracając okres pustostanu.

  • Ile średnio zajmuje znalezienie najemcy do mieszkania?

Zakładając, że mamy do czynienia z mieszkaniem wpisującym się w popularny rynek najmu to znalezienie pierwszego najemcy nie powinno trwać dłużej niż 10-50 dni. W kolejnych latach, gdy najem zostaje przez nas wprowadzony, na odpowiednie tory usługę realizujemy jeszcze sprawniej. Niestety trzeba również pamiętać o różnicach w rynkach najmu poszczególnych miast oraz częściowej sezonowości. Na rynku bywają lepsze i gorsze momenty na poszukiwanie najemcy. Chcielibyśmy jednak zwrócić uwagę, że w momencie, gdy mieszkanie jest nie wynajęte, to my także nie pobieramy prowizji. Rozumiemy jak niekorzystnie na wynik finansowy właściciela, w skali roku wpływa każdy dzień przestoju i walczymy z nim, wszystkimi możliwymi środkami i technikami m.in reklamując ofertę, zanim mieszkanie zostanie odebrane od najemcy.

  • Ile kosztuje świadczona przez nas usługa zarządzania najmem?

Działając na rynku od lat, dostrzegliśmy, że klienci nie zawsze są zainteresowani skorzystaniem z pełnego pakietu usług. Z myślą o zaspokojeniu potrzeb wszystkich osób potrzebujących pomocy przy wynajmie mieszkań, domów i lokali komercyjnych przygotowaliśmy ofertę, którą klienci mogą dostosować do swoich wymagań. Koszt usługi podstawowej opisywanej szeroko w zakładce zarządzanie najmem kształtuje się w sposób następujący:

Opłata prowizyjna

Prowadzenie bieżących spraw związanych z najmem

7,99%

35,00 zł

Opłaty pobierane są tylko w czasie trwania umowy najmu

Klient, współpracując z nami, otrzymuje wszystkie wspomniane usługi, a także dostęp do całego pakietu usług dodatkowych wspomagających proces kompleksowego zarządzania najmem. Dla klientów z większą ilością mieszkań mamy specjalne oferty promocyjne.

  • Co jeżeli lokator nie wywiązuje się ze swoich zobowiązań?

Rzetelnie skonstruowana umowa najmu oraz skuteczna weryfikacja najemców pozwala maksymalnie zmniejszyć ewentualność wystąpienia podobnych sytuacji. Oczywiście mogą się zdarzyć sytuacje losowe, których nie przewidzi nikt ale doświadczenie zebrane przez lata pracy sprawiło, że wiemy, w jaki sposób postępować w przypadku ewentualnych problemów. Umiejętność skutecznego rozwiązywania problemów to nasza przewaga konkurencyjna. Polskie prawo chroni nierzetelnych najemców, a my wiemy jak zadbać w tej sytuacji o interes naszych klientów – właścicieli mieszkań na wynajem. Na spotkaniu z chęcią udzielimy więcej szczegółowych informacji.

  • Co jeśli najemca zniszczył mieszkanie lub elementy jego wyposażenia?

Takie sytuacje niestety się zdarzają. Czasem są one następstwem niedbalstwa, a w innych przypadkach niewiedzy. Rzadziej zniszczenia wynikają z innych przyczyn. Niezależnie od tego, w jaki sposób one powstały, osobą odpowiedzialną za ich usunięcie jest lokator. Podstawą do dochodzenia roszczeń jest szczegółowy protokół zdawczo-odbiorczy zaopatrzony w zdjęcia techniczne. Lokatorzy, podpisując niezwykle dokładny protokół, zdają sobie sprawę z konsekwencji zniszczeń i w efekcie pojawiają się one niezwykle sporadycznie i są niewielkie. Usunięcie szkód leży po stronie lokatora, ponieważ ten jest zobowiązany zwrócić lokal w stanie takim, w jakim go otrzymał. Zabezpieczeniem majątku właściciela jest dokumentacja techniczna lokalu oraz kaucja, którą pobieramy w niestandardowej wysokości. Jeżeli to nie wystarczy mamy opracowane odpowiednie procedury z których na szczęście korzystamy bardzo rzadko.

ZAKUP MIESZKANIA

  • Z jakim ryzykiem wiąże się inwestycja w mieszkanie do wynajęcia?

Zakup mieszkania z myślą o jego późniejszym wynajmie to inwestycja, a każda inwestycja wiąże się z ryzykiem. Niezależnie czy mamy do czynienia z lokatą bankową, grą na giełdzie czy też kupnem nieruchomości musimy pamiętać o występujących ryzykach. Jakie problemy mogą się pojawić w trakcie najmu?

  • Lokator może nie zważając na konsekwencje wyjechać z kraju nie wywiązując się z umowy najmu.

  • Program rządowy może w negatywny sposób wpłynąć na rynek najmu

  • Może wystąpić wiele sytuacji losowych

Warto także pamiętać, że inne będzie ryzyko przy inwestycji w Warszawie, a inne, jeśli wybierzemy mniejszą miejscowość np. na Śląsku. Wspominając o ryzyku inwestycyjnym, warto zwrócić uwagę na zalety tego typu lokowanie środków. Inwestycja w nieruchomości to stosunkowo bezpieczna forma pomnażania kapitału. Ceny najmu od lat rosną, podobnie jak ceny mieszkań (z kilkuletnimi wyjątkami). Inwestor może zatem zarabiać na zysku kapitałowym, a nie tylko na zysku bieżącym z wynajmu. Warto również zauważyć, że inflacja w porównaniu do inwestorów lokatowych bardzo dobrze wpływa, na wynik finansowy inwestora lokując kapitał w nieruchomościach. Chcąc zmniejszyć ryzyko związane z inwestycją w mieszkanie pod wynajem warto zwrócić się o pomoc do osób aktywnie uczestniczących w rynku, bo ich wiedza pozwoli zaoszczędzić wiele nerwów i uniknąć popularnych pułapek.

  • Czy warto kupować mieszkania na rynku wtórnym?

Wszystko zależy w jakim celu zamierzamy nabyć nieruchomość. Zakup nieruchomości z rynku wtórnego w celach inwestycyjnych z pewnością będzie dobrym pomysłem. Taka decyzja sprawi, że przez najbliższe lata unikniemy płacenia podatku od wynajmu dzięki zaliczeniu amortyzacji w koszt uzyskania przychodu. Taka forma rozliczenia wiąże się z nieco bardziej skomplikowanym prowadzeniem księgowości, ale i ze sporą oszczędnością. Nieruchomości na rynku pierwotnym cieszą się dużym powodzeniem wśród klientów poszukujących nieruchomości, która po kilku latach wynajmowania będzie służyła za mieszkanie dla dzieci rozpoczynających studia. Taka nieruchomość niewiele się zestarzeje, a zdąży się częściowo spłacić. Warto również wspomnieć, że nieruchomości z rynku wtórnego bardzo często charakteryzują się takimi atutami, jakich próżno szukać na rynku pierwotnym. Za przykład mogą posłużyć, stare kamienice gdzie wysoki strop stwarza możliwości wydzielenia przykładowo antresoli i zwiększenia powierzchni użytkowej.

  • Na co należy zwrócić szczególną uwagę poszukując mieszkania w celu inwestycyjnym?

Kupno nieruchomości w celach inwestycyjnych to temat, o którym nie jeden specjalista mógłby napisać książkę. Nie sposób opowiedzieć wszystkiego, na co należy zwrócić uwagę, ale z pewnością należy zacząć od zapoznania się z charakterystyką rynku najmu w mieście, w którym zamierzamy dokonać zakupu. Kolejnym etapem powinno być wytypowanie atrakcyjnych miejsc i poszukiwanie w wybranym obrębie mieszkania za odpowiednią kwotę, na odpowiednim piętrze, z odpowiednim rodzajem ogrzewania, w odpowiedniej kondycji. Należy także pamiętać o zwróceniu szczególnej uwagi na rozkład pomieszczeń. Jeden układ stworzy nam możliwości, a inny wręcz przeciwnie. Warto kupować nieruchomości, które w perspektywie lat umożliwiają nam zwiększenie zysku po przeprowadzeniu drobnych modyfikacji. Gdy dla naszych klientów poszukujemy mieszkań idealnych pod wynajem, zwracamy szczególną uwagę, by kupić nieruchomość poniżej aktualnej ceny rynkowej. Zawsze zwiększa to bezpieczeństwo oraz możliwości inwestora.

  • Jakie mieszkania najlepiej nadają się na inwestycję pod wynajem?

Wszystko zależy od tego, w jakim mieście dokonujemy inwestycji. Istnieją rynki charakteryzujące się dużą sezonowością ze względu na zapotrzebowanie ze strony studentów, a istnieją miasta, gdzie zainteresowanie wynajmem jest stosunkowo stałe. Poszukując mieszkania, które spełniłoby kryteria studentów, warto wybrać większą nieruchomość w okolicy uczelni i podzielić ją na pokoje. Szukając nieruchomości idealnej do wynajmu dla popularnego rynku najmu, powinniśmy szukać mniejszych metraży. Przy zakupie istotne jest piętro, rodzaj ogrzewania, rodzaj własności oraz mnóstwo innych czynników, których nie sposób wypisać. Nieruchomości dostępnych na rynku każdego dnia i mieszczących się w wybranych przez nas widełkach cenowych jest wiele. Gdy my realizujemy zakup mieszkania dla naszych klientów, to znalezienie i przedstawienie atrakcyjnej oferty zajmuje nam z reguły kilka miesięcy. Wypisanie wszystkich powodów, przez które odrzucamy ogromną ilość ofert, jest niemożliwe, a szczegóły te mają istotny wpływ na rentowność inwestycji.

SPRZEDAŻ MIESZKANIA

  • Ile średnio zajmuje sprzedaż nieruchomości?

Odpowiedź na powyższe pytanie jest niezwykle trudna, co wynika z nachodzenia się wielu indywidualnych czynników. Standardowo można przyjąć, że korzystna sprzedaż mieszkania następuje nie szybciej niż po pół roku, a szybka sprzedaż nieruchomości trwa nie dłużej niż miesiąc. Niezwykle istotna jest cena sprzedaży oraz atrakcyjność nieruchomości na rynku. Bardzo dużo zależy również od postawy właściciela nieruchomości.

  • Dlaczego nie warto zawierać otwartych umów pośrednictwa w sprzedaży?

Bardzo popularną praktyką na rynku jest zawieranie umów otwartych z wieloma biurami nieruchomości. Korzyścią z takich działań jest przekonanie, że wielu agentów zajmuje się naszą nieruchomością i w efekcie czego zostanie ona szybko sprzedana. Rzeczywistość boleśnie weryfikuje założenia i często okazuje się, że tak naprawdę nikt nie zajmuje się obsługą sprzedaży. Częściowo jest to zrozumiałe dlatego, że reklama ofert kosztuje, czas pracy fotografa i grafika również, a systematyczne dodawanie ogłoszeń to mozolna praca. Biura nieruchomości nie są skłonne do ponoszenia kosztów bez gwarancji zarobku. Właśnie chęć wykonywania w pełni profesjonalnej usługi z pełnym zaangażowaniem skłoniła nas do wybierania umów na wyłączność. Ich struktura jest korzystna zarówno dla nas, jak i dla naszych klientów. Nasi klienci niczego nie ryzykują, a mogą jedynie zyskać – zupełnie jak przy umowach otwartych.